Persbericht Lijsttrekkers N-VA 2018

Op 25 oktober 2017

In oktober 2018 trekken Johan Piron en Ilse Roggeman als tandem de lijst voor N-VA Geraardsbergen. Samen willen zij een ploeg van enthousiaste kandidaten leiden. “Wij willen onze ervaring als oppositie omzetten in betekenisvolle en vernieuwende deelname in het stadsbestuur” klinkt het.

Johan Piron is de huidige fractieleider van de N-VA in de gemeenteraad. Hij is een jurist die werkt als zelfstandig management consultant in het Brusselse. Met een doctoraat in arbeidsrecht was hij jarenlang advocaat in Zuid-Afrika en  professor in de School of Business Leadership aan de Universiteit van Zuid-Afrika. Hij is schrijver van een aantal boeken en professionele artikels over arbeidsverhoudingen. Hij woont al vijftien jaar in Geraardsbergen en is getrouwd met OCMW-raadslid en voorzitter van de lokale N-VA afdeling Myrèse Sauvage.

Ilse Roggeman is gemeenteraadslid. Ze is secretaris van het arrondissementeel N-VA bestuur en maakt deel uit van de nationale N-VA partijraad. Ilse is werkzaam in OZC Sint Vincentius te Viane als opvoedster/begeleidster van mensen met een beperking. Ze is ondervoorzitter van Marnixring Vlaamse Ardennen en secretaris van Gerardimontium, de Geraardsbergse vereniging voor lokale geschiedenis.

Achter hen staat een ploeg van enthousiaste mandatarissen en bestuursleden. Zij zijn gereed om  uitvoering te geven aan een programma dat van de verkiezingen in 2018 een succes moet maken voor de N-VA.

“De N-VA is een volkspartij die onze waarden en levensstijl beschermt” zeggen de lijsttrekkers. “Onze eerste prioriteit is de veiligheid van de burgers. Dit betekent  de veiligheid 's avonds op straat, veiligheid op de weg, of je nu automobilist, fietser of voetganger bent, en veiligheid inzake wateroverlast”.

“Maar als volkspartij  willen wij ook de democratie in Geraardsbergen verbreden en verdiepen. Leden van ons bestuur  gaan al geruime tijd elke week op huisbezoek bij de leden en bij handelaars. Zo houden we de vinger aan de pols van de burgers en de commerciële sector. In de komende maanden zullen wij ook contact opnemen  met de dorpsraden en zo onze verbintenis met de bevolking verbreden”.

“Het doel? Om met de dorpsraden te overleggen hoe de soms uiteenlopende aspiraties van de mensen in de verschillende deelgemeenten verwezenlijkt kunnen worden. Met zijn zestien deelgemeenten verspreid over 80 vierkante km moet de participatie van de deelgemeenten in het Geraardsbergse beleidsleven verzekerd worden. De problemen in de stadskern en de problemen en betrokkenheid in de deelgemeenten zijn soms wijd uiteenlopend.”

“Voor ons zijn de dorpsraden het beste instrument om de zorgen en behoeften van de deelgemeenten te vertolken. Wij zijn ook voorstanders van het idee dat de bevolking via de dorpsraden betrokken moet zijn bij de lokale beleidsbeslissingen die ons allemaal raken. En dat moet gebeuren nog voor die beslissingen door het stadsbestuur genomen worden. Een verkiezing elke zes jaar is niet voldoende om de participatie van de burgers te verzekeren. Een persoon, een stem, een keer haalt het niet” besluit Johan Piron.