N-VA Aalst-Oudenaarde maakt lijst voor provincieraadsverkiezingen bekend

Op 11 juli 2018

Ondanks het sterke resultaat in 2012 werd de N-VA door de traditionele partijen in de oppositiebanken geduwd. De daaropvolgende zes jaar heeft de N-VA-provincieraadsfractie zich opgesteld als een kritische maar ook constructieve stem in het provinciaal beleid. Op 14 oktober a.s. wil de N-VA opnieuw de grootste partij van Oost-Vlaanderen worden in de provincieraad zodat de traditionele partijen niet meer om de N-VA heen kunnen.

Met deze lijst wil de N-VA opnieuw een goed resultaat neerzetten om zo de broodnodige verandering te brengen in de provincie Oost-Vlaanderen op het vlak van efficiëntie en goed bestuur. ‘De lijst van Aalst-Oudenaarde is een sterke ploeg met de nodige ervaring en een duidelijk evenwicht tussen de regio’s van het kiesdistrict’, stelt AB-voorzitter Johan Duyck.

De lijst voor het kiesdistrict Aalst-Oudenaarde wordt getrokken door Aalstenaar Walter Roggeman, gevolgd door huidige provincieraadsleden Marleen Van de Populiere uit Wortegem-Petegem en Paul Carteus uit Ronse. Op plaats vier vinden we Ilse Roggeman uit Geraardsbergen.  Ilse is werkzaam in een ondersteunings- en zorgcentrum voor mensen met een beperking.

“Als partij willen we ons inzetten voor een transparant en efficiënt provinciebestuur dat er is voor alle inwoners en gemeenten. Zolang de provinciebesturen bestaan wil de N-VA ook daar op het beleid wegen. We zijn sterk voorstander van een overlegmodel dat niet gebaseerd is op gezag maar op respect en empathie voor alle gesprekspartners. De N-VA wil ook inspanningen leveren om op alle niveaus te werken aan een klimaatneutrale en duurzame toekomst”, aldus lijsttrekker Walter Roggeman.