N-VA vraagt opkuis van steegje

Op 5 augustus 2010

Het door wandelaars, pendelaars en schoolgaande jeugd vaak gebruikte verbindingspad, tussen het Stationsplein en Lessensestraat, ligt er volgens N-VA onaantrekkelijk bij door onkruid, zwerfvuil, vuilniszakken en losse stenen.

"De verloederde Goede Vrouwstraat staat symbool voor de manier waarop het stadsbestuur omgaat met het onderhoud van openbaar domein in de stad", zegt Filip D’hose van N-VA Geraardsbergen. "Een deel van de verloederde zone is hoogstwaarschijnlijk eigendom van de NMBS. Maar daar mag het stadsbestuur zich niet achter wegsteken. Het is algemeen geweten dat de stationsbuurt en ook het paadje in kwestie regelmatig het decor vormen voor drinkgelagen en druggebruik. Er liggen vaak grote aantallen lege bierblikjes, en enkele weken geleden vond ik er een injectienaald. Indien men niet snel overgaat tot actie zal dit vaak gebruikte pad een te mijden zone worden wat de aantrekkingskracht voor bepaalde individuen of groepen enkel maar zal verhogen", aldus D’Hose.

Volgens Leonce Nachtergaele, Geraardsbergs schepen van milieu en afvalbeleid, zal het afval in de Goede Vrouwstraat de komende weken worden opgeruimd.