N-VA voorstander van windmolenparken

Op 15 mei 2012

Open Vld en Sp.a gaven een negatief advies in het belang van het toeristisch landschap en het vergezicht vanop de Oudenberg. Voor Filip D’Hose, van oppositiepartij N-VA, wegen de nadelen niet op tegen de voordelen van windenergie. "We zien geen enkele onverenigbaarheid tussen een windmolenpark en toeristische troeven van stad en streek. Een vergezicht is bovendien geen statisch gegeven dat tot in de eeuwigheid onveranderd moet blijven." D’Hose heeft de indruk dat Geraardsbergs burgemeester De Padt en schepen van leefmilieu en toerisme Sarah De Backer, beiden Open Vld, de populistische toer op gaan enkele maanden voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Het negatief advies van de stad Geraardsbergen is niet bindend. N-VA hoopt dat Open Vld en Sp.a hun standpunt alsnog willen herzien. "Op die manier geven ze aan de bevolking een signaal dat Geraardsbergen het aandurft om constructief en innovatief de toekomst tegemoet te zien", aldus D’Hose.