N-VA voert actie rond verkeersveiligheid

Op 21 december 2011

Een delegatie van N-VA Geraardsbergen organiseerde woensdagavond een actie rond verkeersveiligheid aan het station van Geraardsbergen. Daarbij werden fietsers en bromfietsers gesensibiliseerd rond zichtbaarheid in het verkeer.

"Het gebeurt vaak dat er zich ongevallen of gevaarlijke verkeerssituaties voordoen door een gebrek aan zichtbaarheid in het verkeer. Bovendien hebben we de voorbije weken opgemerkt dat te veel zwakke weggebruikers, en dan vooral fietsers, niet in orde zijn met de reglementaire verlichting”, vertellen Filip D’Hose en Caroline Tondeleir van N-VA Geraardsbergen. “Vanuit die optiek leek het ons zinvol om in de donkere winterperiode een actie te wijden aan verkeersveiligheid en meer bepaald zichtbaarheid in het verkeer. De actie spitste zich voornamelijk toe op het sensibiliseren van fietsers en bromfietsers.”

"Voor de N-VA zijn het gebruik van verlichting, het dragen van duidelijk zichtbare kledij of fluohesjes en oplettendheid van primordiaal belang in het verkeer. Dit waren dan ook de punten die we aankaartten bij fietsers en bromfietsers in de stationsbuurt”, aldus nog D’Hose en Tondeleir. De N-VA had ook nog een cadeautje in petto voor de avondlijke pendelaars in de vorm van een balpen en een nieuwjaarskaart. De actievoerders kregen bovendien hulp uit onverwachte hoek, zo dook niemand minder dan de Kerstman op om de actie te ondersteunen. Deze stak zijn appreciatie voor de actie niet onder stoelen of banken.