N-VA steunt lokaal brandweerkorps

Op 4 januari 2015

Op een buitengewone vergadering van de gemeenteraad op 31 december 2014 is het grondreglement van de gewestelijke brandweerdienst waaronder Geraardsbergen valt gewijzigd. De vier betrokken brandweermannen/ambulanciers die nadeel zouden ondervonden hebben  indien het grondreglement niet gewijzigd werd, hebben bij ingang van 2015 dus zekerheid t.o.v. hun werk en zullen niets moeten inleveren.

Uitzonderlijke omstandigheden
De wijziging werd goedgekeurd ondanks het feit dat meerderheidspartijen Open VLD en CD&V wegens afwezigheid  van een paar leden niet in aantal waren. “Als de meerderheidspartijen niet in aantal zijn bij een gemeenteraadszitting stappen wij in principe op in samenspraak met de andere oppositiepartijen”, zegt fractieleider Johan Piron van de N-VA. “Dit zijn echter uitzonderlijke omstandigheden. De N-VA wil niet dat de brandweerlui het slachtoffer worden van een politieke situatie waarvoor zij niet verantwoordelijk zijn”. De N-VA heeft voor de wijziging in het grondreglement gestemd.  “Het statuut voor de brandweer is goedgekeurd mede dankzij de N-VA-oppositie”, besluit Piron.