N-VA Geraardsbergen stelt top-8 en lijstduwer voor!

Op 14 juni 2012

N-VA Geraardsbergen maakte tijdens een persconferentie de top-8 en lijstduwer bekend met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober 2012. Een overzicht van de voorlopige kandidatenlijst:

1)Filip D'Hose
2)Caroline Tondeleir
3)Johan Piron
4)Steven De Boe
5)Glenn Bogaert
6)Myrèse Sauvage
7)Ilse Roggeman
8)Elmire Borremans
Lijstduwer: Filip Schotte

De volledige kandidatenlijst volgt zeer binnenkort! Duidelijk is alvast dat N-VA met een sterke, geëngageerde en dynamische ploeg de stem van de Geraardsbergenaar wil veroveren en dit onder het motto: de kracht van verandering. Ook Geraardsbergen kan immers een frisse en nieuwe wind gebruiken na 3 legislaturen paars bestuur!

De speerpunten van het verkiezingsprogramma zijn de volgende:

-Geraardsbergen een veilige stad: de strijd tegen de drugsproblematiek, verloedering van het openbaar domein en de groeiende onveiligheid in het centrum van de stad
-Geraardsbergen een inclusieve stad: streven naar een kordaat maar rechtvaardig integratiebeleid voor nieuwkomers
-Geraardsbergen een sociale stad: de aanpak van sociale achterstelling, het gebrek aan kinderopvang, verdoken armoede, een tekort aan sociale woningen, leegstand, een verouderd woningenbestand, een hoog aantal leefloonstudenten, kinderarmoede en gettovorming
-Geraardsbergen een efficiënte stad: een slanke, doeltreffende en transparante overheid die duidelijke keuzes maakt en de burger actief betrekt bij de besluitvorming
-Geraardsbergen een Vlaamse stad: de verdediging van het Vlaams karakter van de stad en de strijd tegen de sluimerende ontnederlandsing die meer en meer in het straatbeeld opduikt

Van links naar rechts: Johan Piron, Myrèse Sauvage, Glenn Bogaert, Steven De Boe, Filip D'Hose, Ilse Roggeman, Elmire Borremans, Filip Schotte en Caroline Tondeleir