N-VA Geraardsbergen maakt top 9 bekend

Op 14 juni 2012

Filip D’Hose (42) is lijsttrekker en werkzaam als taalleerkracht in het kunstonderwijs. Hij is lid van het Davidsfonds, de Marnixring en is al jaren actief bij de Vlaamse Volksbeweging. Het vrijwaren van het Vlaamse karakter van Geraardsbergen is voor hem een belangrijk speerpunt.

Caroline Tondeleir (45), tweede op de lijst, werkt als financieel analist voor een informaticabedrijf en wil zich vooral inzetten op verkeersveiligheid.

Johan Piron (61) is senaatsmedewerker. In een vorig leven was hij professor arbeidsrecht in Zuid-Afrika alsook ministerieel adviseur. Vanuit zijn toenmalige ervaringen, wil ook hij van veiligheid een topprioriteit maken in Geraardsbergen. Hij staat derde op de lijst.

N-VA voorzitter Steven De Boe (42) staat vierde. Hij is als burgerlijk ingenieur werkzaam in de bouwsector. Hij was in het verleden initiatiefnemer van talloze acties en nam 6 jaar geleden het voortouw bij de uitbouw van de N-VA in Geraardsbergen.

Glenn Bogaert is met zijn 22 lentes de jongste van de groep. Hij volgt een lerarenopleiding in Gent. Sinds hij in 2009 actief werd bij N-VA, heeft hij inmiddels ook de jongerenpartij van N-VA in Geraardsbergen leven in geblazen. Hij volgde vooral de openbare werken in zijn gemeente Overboelare met een kritisch oog en is daarnaast overtuigd ecologist.

Myrèse Sauvage (46) is gehuwd met Johan Piron.  Ze werkt als ambtenaar bij de FOD Financiën in Ronse. Daarnaast studeert ze psychologie aan de  open universiteit. Sauvage waardeert vooral de eerlijke en consequente partijlijn.

Elmire Borremans (48) is leerkracht en zus van voormalig N-VA'er Julien Borremans. Ze vindt vooral veiligheid belangrijk. Daarnaast moeten ook burgers de kans krijgen om hun licht over belangrijke kwesties te laten schijnen.

Ilse Roggeman (47) is opvoedster en actief bij ondermeer de heemkundige kring Gerardimontium. Ze heeft vooral oog voor sociale problemen en wil ook op vlak van cultuur een zinvolle bijdrage leveren. Ook natuurbehoud is een thema dat haar aandacht wegdraagt.

De resterende plaatsen tussen nummer 9 en de lijstduwer zijn nog niet ingevuld. Het is ook nog niet zeker of de partij met een volledige lijst naar de kiezer zal trekken. Al gaat de partij voor winst met als resultaat een invloed op het beleid in Geraardsbergen. Volgens N-VA worden het atypische verkiezingen met nationale invloeden op de lokale uitslagen.

Filip Schotte (49) is lijstduwer en werkt als communicatieverantwoordelijke. Schotte waagt voor het eerst zijn kans in de lokale politiek. Hij is tevens voorzitter van het Davidsfonds