Minister Weyts investeert opnieuw in Geraardsbergen

Op 20 november 2021, over deze onderwerpen: 2. Onderwijs

Minister Weyts investeert € 24.158,59 in Vrije Basisschool in Geraardsbergen

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 24.158,59 in Vrije Basisschool in Geraardsbergen. “Deze regeerperiode kunnen we met de investeringsimpuls van 3 miljard euro de grootste noden ledigen” zegt Weyts. Naast nieuwbouw staan er ook heel wat kleinere ingrepen, zoals dringende werken omwille van overmacht gepland, opdat elk kind veilig en comfortabel naar school kan gaan.” “N-VA neemt alle mogelijke maatregelen om iedereen in de lokale gemeenschap op te nemen en geen enkele Geraardsbergenaar in de kou te laten staan", stelt Gabriël Schaut, voorzitter N-VA Geraardsbergen.

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Geraardsbergen ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 24.158,59 in Vrije Basisschool in Geraardsbergen. Concreet gaat het om het vernieuwen van de centrale verwarmingsinstallatie. “Verwarming is nu eenmaal een basisvereiste om in de meest optimale omstandigheid les te krijgen en te kunnen geven aan onze jongeren”, voegt Gabriël Schaut daar nog aan toe.