Kritiek op zouttekort groeit in Geraardsbergen

Op 28 december 2010

Vlaams Belang is niet te spreken over de huidige situatie en legt de oorzaak van een gebrek aan zout bij het stadsbestuur. De partij vraagt de stad een noodplan op te maken waarbij het mogelijk wordt de bevolking snel en efficiënt te ontlasten van sneeuwoverlast. Dit door onder meer het inschakelen van landbouwers die de wegen strooien. Ook het ter beschikking stellen van zout aan de inwoners voor het strooien van de voetpaden moet volgens Vlaams Belang in de toekomst voorzien worden.

N-VA stelt intussen voor om in Geraardsbergen een sneeuwtelefoon op te richten. Dat is een dienst die op vraag van ouderen en minder mobiele, zorgbehoevende mensen de sneeuw op het voetpad voor hun woning komt ruimen en er zo een veilige doorgang garandeert. De sneeuwtelefoon bestaat al in onder meer Ieper waar je een forfaitaire prijs van 10 euro voor het ijs- en sneeuwvrij maken van het voetpad betaald. In Roeselare en Aalter is dat amper 2 euro.