Jong N-VA voert actie met horecaplan

Op 25 september 2012

Jong N-VA Geraardsbergen voert gedurende de kiescampagne actie met een heus horecaplan. Het gaat om een bundeling van een reeks voorstellen van de federale parlementsleden van N-VA die horeca-uitbaters moeten helpen om het hoofd boven water te houden. Met de actie wil Jong N-VA echter ook aantonen dat het sterk begaan is met het lot van de horeca in Geraardsbergen. Om hun stelling kracht bij te zetten, bezoeken de Geraardsbergse Jong N-VA'ers in de komende weken diverse cafés en restaurants met het actieplan en een pamflet van de lokale jongerenafdeling.

Jong N-VA-voorzitter Stijn Dehenau geeft toelichting bij de actie: “Uitbaters van hotels, restaurant en cafés ergeren zich aan de alsmaar toenemende administratieve rompslomp, sociale lasten, fiscale druk, reglementitis en onveiligheid. N-VA wil die problemen niet alleen aankaarten maar deze ook zo goed als mogelijk proberen aan te pakken. Op lokaal niveau zijn er eveneens acties mogelijk om het leven van de horeca aangenamer te maken. Ik denk maar aan het afbouwen van de zogenaamde pestbelastingen maar ook het aanpakken van het veiligheidsprobleem in het centrum van Geraardsbergen. Vechtpartijen, overlast en inbraakgolven vormen een doorn in het oog van de horeca en het cliënteel dat gezellig een glaasje wil drinken of een hapje wil eten. Geraardsbergen heeft alles om een bruisende stad te zijn maar op heden is dat helaas niet het geval, onder meer door het  gebrek aan veiligheid en een veilig gevoel.”

De horeca-actie van Jong N-VA is zelfs de nationale media niet ontgaan want in het gloednieuwe VRT-verkiezingsprogramma “Niet Tevreden Stem Terug” werd aandacht besteed aan een kroegentocht die Jong N-VA en de N-VA-kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen organiseerden. VRT-journaliste Hanne Decoutere maakte in de binnenstad een reportage rond de Geraardsbergse horeca en was ook live te gast bij het N-VA-campagneteam in het befaamde koffie- en theehuis ‘De Erfzonde’.

Van links naar rechts: Glenn Bogaert, Stijn Dehenau, Erlijn Van den Steen, Sarah-Amilia Derijst en Sybren Verhoeven