Jong N-VA brengt politieke kopstukken rond de tafel

Op 14 april 2012

De gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober naderen met rasse schreden. Vanuit die optiek organiseerde Jong N-VA Geraardsbergen in het Koetshuis een heus politiek debat met kopstukken van 6 partijen. Het betrof de eerste keer dat de lokale protagonisten van Open VLD, sp.a, CD&V, N-VA, VB en Groen aan tafel schoven om met elkaar in debat te treden. Ze deden dat aan de hand van zes thema’s: drugsproblematiek, veiligheid, inburgering en integratie, ontnederlandsing, verloedering openbaar domein en een luikje omtrent de gemeentefinanciën. Het gebeuren werd in goede banen geleid door Frank Eeckhout van Het Laatste Nieuws. Na afloop kreeg ook het publiek de kans om vragen te stellen aan de politici.

Voorzitter Stijn Dehenau blikt tevreden terug: “Als jongerenafdeling vinden we het belangrijk om politiek zo dicht mogelijk bij de mensen te brengen en het publiek te informeren over het reilen en zeilen in politiek Geraardsbergen. Vanuit die optiek leek het ons een goed idee om op een half jaar van de verkiezingen de lokale politici een eerste keer rond de tafel te brengen en de temperatuur op te meten. De burger krijgt dan een tastbaar beeld voorgeschoteld van de verhoudingen, standpunten en intenties van de partijen. Als we de talrijke opkomst bekijken, mogen we gerust stellen dat we stevig in onze opzet geslaagd zijn.”